STEM-academie Kleuters

STEM-activiteiten zijn gericht op onderzoekend en ontwerpend leren, en op computationeel denken.

Ook kleuters kunnen hun eerste stapjes zetten in die STEM-wereld!

Daarom organiseert WiWeTeR@Thomas More ook een aanbod op maat van 5-jarigen.

Wat dacht je van: Een duikboot vol knuffels,  Aan de slag met robots!,  Wie weet er hoe kleuters programmeren? WiWeTeR!, ...

WAAR?

WiWeTer Kleuter: Mijn lichaam 51.031524516253, 4.0926818786011 /academies/wiweter-kleuter-mijn-lichaam Dendermonde cyan 3e kleuterklas Ons lichaam 16 maart, 30 maart & 6april van 14u00u tot 15u30
Mechelen 2021 - Duikboot voor knuffels 51.024779264811, 4.4847822189331 /academies/mechelen-2021-duikboot-voor-knuffels Mechelen pink 3e kleuterklas Een duikboot voor knuffels 7/okt, 14/okt, 21/okt, 2/dec, 9/dec & 16/dec
Mechelen 2021 - Programmeren 51.024779264811, 4.4847822189331 /academies/mechelen-2021-programmeren Mechelen green 3e kleuterklas Wie weet er hoe kleuters programmeren? WiWeTeR! 7/okt, 14/okt, 21/okt, 2/dec, 9/dec & 16/dec

Praktisch

  • Voor 5-jarige kleuters (3e kleuterklas).
  • Beperkt aantal plaatsen per reeks.
  • Telkens op woensdagnamiddag van 14 tot 15:30 uur.
  • Prijs: 6 euro per sessie, inschrijven voor een 4-delige reeks = 24 euro
  • Na afloop van de reeks krijg je een fiscaal attest.

Reeksen

Wie weet er hoe kleuters programmeren? WiWeTeR!

Programmeren voor kleuters vanaf 5 jaar (3e kleuterklas): een 4-delige reeks.

Een duikboot voor knuffels

De kleuters zullen STEAMend onderzoeken hoe ze een duikboot kunnen maken voor de WiWeTeR-knuffels. Een 4-delige reeks voor kleuters vanaf 5 jaar (3e kleuterklas).

Aan de slag met robots!

Kleuters uit de laatste kleuterklas gaan STEMmig aan de slag met robots. Een 4-delige reeks.

Ons lichaam

Wie weet er hoe je lichaam werkt? Wie weet er hoe je lichaam er vanbinnen uitziet? Wie weet er wat er gebeurt als je eten in je mond steekt? Wie weet er waarom je hart klopt? Wie weet er hoe je kan zien en horen? Wie weet er dat kleuters dit allemaal al STEMend kunnen onderzoeken en ontdekken?